Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Εκδικητικός ο Θεός μου, Μητροπολίτη Διονύσιε;

Απο την στήλη "Επωνύμως" στην Εφημερίδα "ΣΗΜΕΡΑ"

Της Χριστίνας Τσιορωτά

Διαβάζω τις αναφορές του Μητροπολίτη Διονύσιου ο οποίος είχε πέσει θύμα της εφημερίδας ΑΚΡΟΠΟΛΗ ( Και είχε δικαιωθεί στα Δικαστήρια). Υπάρχει ένα σημείο στο οποίο επικαλείται τα όσα ο Θεός του είπε όταν στράφηκε σ εκείνον για στήριξη από αυτήν την περιπέτεια. «εμοί εκδίκησις, εγώ ανταποδώσω, Είναι θέμα δικό μου να εκδικηθώ και θα ανταποδώσω». Θα τους δεις και θα τους λυπηθείς» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Ιεράρχης και αναρωτιέμαι. Είναι ο Θεός  μας εκδικητικός; Η λέξη «ενόχλησε» όχι μόνο τα αυτιά μου αλλά και την πίστη μου. Σαν στρεφόμεθα στον Κύριο ζητούμε ανακούφιση, στήριξη , βοήθεια ή εκδίκηση;


Είναι δυνατόν να μας καθησυχάσει λέγοντας πως θα εκδικηθεί;
Ναι η τιμωρία, ναι η δοκιμασία, αλλά Εκδίκηση;
Ίσως το νόημα των λεγομένων να είναι διαφορετικό, δεν ξέρω, έτσι όμως έχει αποτυπωθεί ως λεγόμενα του Μητροπολίτη Κορίνθου  και έχει μεταφραστεί. Με την λέξη «εκδίκηση»… όχι με κάποια άλλη!
Όχι με τιμωρία, όχι με δοκιμασία, με εκδίκηση!
Και γι αυτό τα ερωτήματα στοιβάζονται:

Είναι ο Θεός που πιστεύω εκδικητικός; Και γιατί διδάσκει την αγάπη, την αλληλεγγύη, την θυσία…;

Δεν είναι παρηγορητής, δεν είναι «καταφύγιο», δεν είναι «βάλσαμο»;

Μα έτσι μας έμαθε ο Παπά – Γιώργης στο κατηχητικό του σχολείου στο χωριό μου την Λαύκα!  Έτσι μας έλεγε στην Κυριακάτικη Λειτουργία, στο δρόμο, στην πλατεία, όπου κι αν μας έβλεπε, έτσι μας δίδασκε…

Διόλου δεν μου άρεσαν οι συνειρμοί και οι εικόνες που μου έδωσε με την φράση αυτή ο Μητροπολίτης Κορίνθου.
Ο Θεός που πιστεύω δεν θέλω να εκδικείται… Θέλω να είναι Δίκαιος!
Και στην Δικαιοσύνη περιλαμβάνεται και η τιμωρία ,η δοκιμασία…

Ο Μητροπολίτης σημειώνει στο τέλος και στην φράση του Κυρίου «θα τους δεις και θα τους λυπηθείς» πως δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο, τούτο όμως διόλου δεν μειώνει την ένταση της λέξεως «εκδίκηση» που αποδόθηκε σ Εκείνον προς ανακούφιση της τρικυμίας που έφεραν τα όσα έγραφε η συγκεκριμένη εφημερίδα για τον Μητροπολίτης της Κορίνθου.
Ήταν ατόπημα; Ήταν ορθό; Ήταν υπερβολή; Δεν ξέρω!


Προσωπικά με ενόχλησε στην Πίστη μου γιατί ο Θεός  μου δεν θέλω να είναι εκδικητικός… Και δεν πιστεύω πως είναι εκδικητικός ! Τόσο απλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου